Ліцеїсти презентували свої навчальні проекти, в тому числі й на іноземній мові

В ліцеї триває робота над реалізацією інноваційного проекту “Робітнича професія: арсенал креативних ідей і проектів, їх реалізація в конкретний продукт та послуги населенню”, автором якого є директор навчального закладу, заслужений працівник освіти України В. Ю. Маринець.

Нещодавно креативні групи учнів всіх професій презентували свої навчальні проекти, підготовлені під керівництвом майстрів виробничого навчання, викладачів спецдисциплін. Кожна з них, вказуючи на особливість своєї ідеї, розкрила практичне значення і переваги свого проекту, визначила необхідні матеріали та орієнтовну вартість готового виробу, ознайомила із процесом виготовлення, вказала сферу застосування.
Представники кухарів, офіціантів знайомили із розробленими авторськими стравами: салат “Фантазія” (група №11, майстер виробничого навчання Н.Ф. Бундзяк), холодна закуска у тарталетках (група №11, майстер виробничого навчання Г. М. Фурдь), десерт “Ніжність” (група №21, майстер виробничого навчання Т. В. Горват), запіканка із форелі з яйцями (група №31, майстер виробничого навчання І. М. Медулич).
Креативні групи швачок, вишивальників представляли проект унікального дитячого набору для хрещення (група №32, майстер виробничого навчання С. В. Шегда) та проект дизайну спецодягу для офіціантів з етнічними мотивами (група №16, майстри виробничого навчання В. М. Керенович, Е. В. Пилипчинець). Креативна група адміністраторів, чергових по поверху, покоївок запропонувала розробку туристичного довідника “Перлини Міжгірщини” (група №17, майстер виробничого навчання О. І. Скаловці).
Ряд цікавих проектів розробили креативні групи всіх трьох курсів слюсарів з ремонту автомобілів, рихтувальників кузовів. Учні першого курсу представили проект “Лавка-трансформер” (майстер виробничого навчання Є. І. Мица) та “Зарядний пристрій з гасильним конденсатором” (майстер виробничого навчання І. І. Грига). “Діючий макет двигуна внутрішнього згорання автомобіля ВАЗ 2101” став предметом творчих пошуків креативної групи слюсарів з ремонту автомобіля другого курсу (майстер виробничого навчання В. М. Дунаєв). А от третій курс представив проект під назвою “Пристрій для чищення форсунок інжекторів” (майстер виробничого навчання М. М. Чулан). Проект пристрою, який стане у пригоді власникам транспортних засобів “Перекидач автомобіля” презентувала креативна група груп під керівництвом викладача спецдисциплін В. В. Юрика.
Креативні слюсарі-електрики представили проект “Радіоаматорський блок живлення 6-36В” (викладач спецдисциплін М. П. Рубець).
Учні – майбутні будівельники під керівництвом майстрів виробничого навчання та викладача спецдисциплін О. І. Боржавич працювали над ідеєю модернізації кабінету спецдисциплін будівельного профілю. Вона об’єднала учнівські проекти креативних груп всіх курсів. Так, третьокурсники розробили проект “Влаштування підвісних стель” (майстри виробничого навчання І. В. Касинець та М. І. Юраш), учні другого курсу – проект “Оздоблення стін декоративною штукатуркою” (майстри виробничого навчання П. П. Гурзан, М. І. Цендра), першого курсу – проект “Утеплення стін методом скріпленої теплоізоляції” (майстри виробничого навчання О. І. Біндовський, Ю. М. Бітлян).
Свій варіант оздоблення інтер’єрів, зокрема сучасних туристичних комплексів, сільських садиб, запропонувала креативна група виробників художніх виробів з дерева другого курсу в проекті “Оформлення інтер’єру у верховинських мотивах” (майстри виробничого навчання Ю. В. Бедринець, В. В. Глеба), а першокурсники (майстер виробничого навчання В. В. Фурдь) – проект “Декоративне світлове оформлення інтер’єру”.
Проект “Кухонний набір (стіл, стільці)” розробила креативна група учнів, які навчаються з професії столяр, тесляр (майстер виробничого навчання Є. В. Шарко).
Загалом педагоги – наставники креативних груп успішно справились із завданням, наповнили інноваційний проект практичним змістом, поєднавши свій професіоналізм і досвід із пошуково-дослідницькими можливостями здібних учнів. Важливу організаційно-методичну допомогу в роботі над цим етапом реалізації проекту надали голови методичних комісій професійного спрямування О. І. Боржавич, Г. В. Рущак, П. Ю. Лемак, П. Ю. Липей.
У березні було проведено ще один захід, нетиповий для професійно-технічних навчальних закладів – презентація креативними групами своїх навчальних проектів на англійській та німецькій мовах із синхронним перекладом. Ідея заходу виникла із метою популяризації серед учнівської молоді вивчення іноземних мов та в рамках відзначення Року англійської мови. Допомогу ліцеїстам у перекладі тексту представлення проекту на іноземній мові надали викладачі німецької мови Б. Б. Капущак, В. Ю. Маринець та англійської – А. О. Бігар.
Протягом кількох днів було заслухано англо- і німецькомовні виступи учнів. У підсумку директор ліцею В. Ю. Маринець та заступник директора з навчальної роботи О. З. Александра назвали учнів, чиї виступи були найкращими: на англійській мові – Віталія Шарга (група №21, кухар, офіціант), Лілія Кливець (група №32, швачка, вишивальник), Іван Вагерич (група №25, слюсар з ремонту автомобілів, рихтувальник кузовів), Владислав Лех (група №23, муляр, штукатур, лицювальн-плиточник); на німецькій мові – Тетяна Рущак (група №11, кухар, офіціант), Марія Ситар (група №21, кухар, офіціант), Марина Вітів (група №31, кухар, офіціант), Іван Матоляк (група №24, слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж), Любомир Угрин (група №23, муляр, штукатур, лицювальник-плиточник), Михайло Форос (група №33, муляр, штукатур, лицювальник-плиточник).
Попереду залишився ще один етап реалізації інноваційного проекту “Робітнича професія: арсенал креативних ідей і проектів, їх реалізація в конкретний продукт та послуги населенню” – виготовлення реального продукту, представлення його наприкінці навчального року на виставці художньої та технічної творчості і подальша реалізація. Над чим вже старанно працюють креативні групи.

Мар’яна ФЕД

Залишити відповідь