В чому креатив робітничої професії?

Кваліфікований робітник, здобуваючи спеціальні вміння та знання, повинен вміти виконувати типові дії, виробничі операції і забезпечувати необхідну якість роботи при виготовленні відповідної продукції та наданні послуг.

Готувати такого робітника – головне завдання професійної школи. Разом з тим, навчальний заклад повинен створювати можливості для здібних учнів реалізовувати себе. Спонукають до створення умов для формування творчої та дослідно-експериментальної роботи і виклики сьогодення, прогресивний розвиток інноваційної діяльності в освітньому просторі.

Цими днями в Міжгірському професійному ліцеї відбувся підсумковий в цьому начальному році захід у рамках роботи педагогів та учнів над новим інноваційним проектом «Робітнича професія: арсенал креативних ідей і проектів, їх реалізація в конкретний продукт та послуги населенню». Якщо попередні етапи реалізації проекту були націлені на інтелектуальну співпрацю наставників та креативних груп учнів – обговорення ідей, розробку навчальних проектів і презентацію своїх ідей на українській, англійській та німецькій мовах, то останній етап передбачав публічне представлення ліцеїстами вже готових продуктів. Шлях від ідеї до нового продукту учні успішно пройшли, слідуючи, звичайно, за своїми креативними педагогами – майстрами виробничого навчання і викладачами спецдисциплін.

Виставка-презентація розпочалась із виступу керівника навчального закладу, заслуженого працівника освіти України, автора інноваційного проекту Василя Маринця, який коротко розповів про інноваційний проект і мету заходу. Потім слово мали запрошені гості. Перший заступник голови Міжгірської РДА Василь Юрик схвально оцінив діяльність навчального закладу, його роль у підготовці кваліфікованих робітників для району і регіону з професій туристичного, ресторанного обслуговування, народних художніх ремесел, фахівців лісогосподарського комплексу. Позитивно відгукнувся про випускників ліцею професій кухар, офіціант, слюсар з ремонту автомобілів, рихтувальник кузовів, столяр, виробник художніх виробів з дерева, які успішно реалізувались на ринку праці, підприємець Володимир Буртин. Він запевнив, що приватний бізнес готовий на подальшу співпрацю з навчальним закладом.

Презентацію розпочали професії деревообробного профілю. Учениця групи №12 (виробник художніх виробів з дерева) Оксана Шемет представляла варіанти декоративних світильників, які були створені у рамках навчального проекту «Декоративне світлове оформлення інтер’єру» (майстер В. В. Фурдь). Ангеліна Маркович (група №22, майстер Ю. В. Бедринець) ознайомила з можливостями оформлення у верховинських мотивах інтер’єру туристичних комплексів, сільських зелених садиб за допомогою декоративних панно. Представник креативної групи столярів, теслярів Богдан Сопко презентував кухонний набір із столу та чотирьох стільців для кухні чи їдальні (майстер Є. В. Шарко).

Результатами практичного втілення своїх навчальних проектів поділилися також учениці креативних груп швачок, вишивальників. Так, Мирослава Полажинець (група №32, майстер С. В. Шегда) представила оригінальний дитячий набір для хрещення, оздоблений вишивкою, а Наталія Саллер (група №16, майстри В. М. Керенович, Е. В. Пилипчинець) розповіла про розроблений дизайн спецодягу для офіціантів з етнічними мотивами. Яна Костюк (адміністратор, черговий по поверху, покоївка) запропонувала для огляду створений туристичний довідник «Перлини Міжгірщини» (майстер О. І. Скаловці).

Простий у виготовленні, водночас дешевий та якісний пристрій для зарядки акумуляторів виготовила креативна група слюсарів з ремонту автомобілів під керівництвом майстра І. І. Григи. Презентував готовий продукт Євгеній Кут (група №15). А от Мирослав Стець продемонстрував у дії незвичну лавку-трансформер (майстер Є. І. Мица). Її особливість в тому, що з однієї лавки в складеному вигляді, можна отримати стіл з двома лавками на чотири персони в розкладеному вигляді. Розкладний механізм дуже легкий у використанні. Власний вклад у зміцнення навчально-матеріальної бази внесли слюсарі з ремонту автомобілів другого курсу, виготовивши в рамках проекту діючий макет двигуна внутрішнього згорання автомобіля ВАЗ 2101 (майстер В. М. Дунаєвим). Його презентував присутнім учень Сергій Гаврилко.

Свою майстерність та творчі ідеї групи будівельного профілю під керівництвом майстрів І. В. Касинця та П. П. Гурзана втілили у повністю реконструйований сучасний кабінет будівельних технологій. Власне,тут все зроблено «по-новому» –для стін, стелі, підлоги використано сучасні будівельні матеріали (гіпсокартон, сухі суміші, декоративні та природні камені), приміщення обставлено новими меблями. Оновлений кабінет презентував учень групи №23 (муляр, штукатур, лицювальник-плиточник) Іван Шемет.

На завершення заходу своїми кулінарними експериментами дивували креативні групи кухарів, офіціантів. Учениця групи №11 Тетяна Дасевич презентувала авторську страву – салат «Фантазія» (майстер Н. Ф. Бундзяк), Людмила Жаба (група №21) – десерт «Ніжність» (майстер Т. В. Горват), а Наталія Беля (група №31) – авторську страву «Запіканка із форелі з овечим сиром та кропом» (майстер І. М. Медулич). Всі бажаючі мали змогу скуштувати запропоновані страви та оцінити їх смакові якості.

Підвів підсумок виставки-презентації директор ліцею, зазначивши, що даний захід є яскравим свідченням правильності обраного навчальним закладом шляху інноваційного розвитку. Подякував педагогам та учасникам креативних груп за пророблену роботу і висловив сподівання, що на цю продукцію знайдеться також свій споживач.

Головне завдання інноваційного проекту досягнуто, адже експериментальні ідеї, творчі задумки знайшли своє втілення у конкретному продукті.Безперечно, у ході подальшої роботи над проектом буде удосконалено підходи до його реалізації і ще не одна продуктивна ідея в майбутньому буде втілена в життя.

Мар’яна Фединишинець, методист ліцею