Відбулась презентація учнівських проектів

У цьому навчальному році ліцей і надалі працює над інноваційним проектом «Сучасний робітник: арсенал креативних ідей і проектів, їх реалізація в конкретний продукт та послуги населенню».

Як і було заплановано у вкінці січні – на початку лютого відбувся один із етапів роботи над проектом – презентація учнівських проектів креативними групами з кожної професії. Спочатку ліцеїсти презентували свої проекти на українській мові, а потім на іноземній (англійській та німецькій).

Захід відкрив директор ліцею, заслужений працівник освіти України, автор інноваційного проекту Маринець В.Ю.

Задум презентації учнівських проектів на англійській та німецькій мовах виник з метою популяризації серед учнівської молоді вивчення іноземних мов. У рамках євроінтеграційних процесів це є не тільки актуальним, але й необхідним. До того ж, на сучасному рину праці більші переваги мають ті фахівці, які володіють іноземною мовою. Готуючись до виступу, учні поглиблюють свої знання, вдосконалюють комунікативно-мовленнєві навички, оволодівають технічною термінологією у межах своєї професії. Велику допомогу креативним групам у підготовці і презентації проектів іноземними мовами надали викладач англійської мови Бігар А.О. та викладач німецької Капущак Б.Б.

Отже, якими ідеями поділилися креативні групи?

Ліцеїсти, які навчаються за професією кухар, офіціант, спрямували свої творчі задуми на колоритну місцеву кухню і обрали страви, що, на їхню думку, зайняли б належне місце у меню закарпатських ресторанів та інших закладів громадського харчування. Так, учні презентували проекти: «Верховинський суп-дзяма» (група №11, майстер виробничого навчання Фурдь Г.М.), «Суп-гуляш верховинський з галушками» (група №11, Бундзяк Н.Ф.), «Свинна гомілка замаринована та запечена у фользі» (група №21, Рущак Є.В.), «Рокот-крумплі» (група №21, Горват Т.В.), «М’ясні торбинки з ковбасно-сирною начинкою» (група №31, Савчур І.М.). Разом зі своїми майстрами виробничого навчання (керівниками креативних груп) учні розробили інструкційно-технологічні карти страв, здійснили економічне обґрунтування проекту.

Швачки, вишивальники, як завжди продемонстрували своє прагнення до довершеності та витонченості і, водночас, поєднання традиційного й сучасного. Учні групи №22 презентували навчальні проекти: «Жіночий костюм брючний із елементами машинної вишивки» (під керівництвом майстра виробничого навчання Шегда С.В.), «Жилет жіночий з елементами вишивки» (майстер виробничого навчання Бряник М.В.). Учні продемонстрували моделі-аналоги, обґрунтували результативність проекту та поділились технологією виготовлення спланованого виробу.

Учні групи №26 (майстри виробничого навчання Керенович В.М., Пилипчинець Е.В.) представили проект «Вишивана моя Україна», мета якого створити вишивану карту України, проаналізувавши старовинні та сучасніші зразки вишивок різних регіонів України з типовими для них візерунками, орнаментами, символами, техніками і кольорами. Учні вважають, що така карта могла б використовуватися з пізнавально-навчальною метою та як символ державного атрибуту прикрасити будь-який навчальний заклад, а також музей чи різні державні установи.

Згідно з планом модернізації навчально-матеріальної бази ліцею у цьому навчальному році буде модернізовано кабінет електротехніки. З цією метою креативні групи учнів з професії муляр, штукатур, лицювальник плиточник під керівництвом майстрів виробничого навчання уже створили проект нового кабінету. Так, учні першого курсу презентували проект «Оздоблення стін сучасними декоративними матеріалами» (майстри виробничого навчання Гурзан П.П., Цендра М.І.), в якому запропонували варіанти дизайнерського та естетичного вигляду стін навчального приміщення. Третьокурсники запропонували форму підвісної стелі у проекті «Влаштування багаторівневих стель з гіпсокартонних листів» (майстер виробничого навчання Касинець І.В.).

Ідеї щодо оформлення кабінету електротехніки виклали у своєму проекті виробники художніх виробів з дерева другого курсу під наставництвом майстра виробничого навчання Глеби В.В. Зокрема, представили ескізи оформлення стін інформаційними стендами.

Інша креативна група другого курсу презентувала проект «Декоративне панно «Верховинські забави» (майстер виробничого навчання Бедринець Ю.В.). Різьблене панно, вважають учні, може стати важливим елементом у декоративному оформленні інтер’єру приміщення у верховинських мотивах.

Учні першого курсу представили проекти – «Дитячий коник-гойдалка» (майстер виробничого навчання Фурдь В.В.) та «Виготовлення декоративної вази з різних порід дерева» (Мильо Б.І.).

Креативна група столярів, теслярів під керівництвом майстра виробничого навчання Грибана М.В. спроектувала «Макет будинку», який стане наочним посібником у формуванні професійних компетентностей майбутніх теслярів.

Під керівництвом своїх наставників слюсарі з ремонту колісних транспортних засобів, рихтувальники кузовів підготували наступні проекти: «Прилад для знімання шарових опор та пальців рульових наконечників» (група №15, майстер виробничого навчання Грига І.І.), «Макет коробки перемінних передач» (група №15, Мица Є.І.), «Макет передньої підвіски автомобіля ВАЗ 2101» (група №25, Дунаєв В.М.). Макети, які запланували виготовити ліцеїсти, зможуть бути використаними у навчально-виробничому процесі. Учнівський проект групи №35 на тему «Споттер» (майстер виробничого навчання Чулан М.М.) передбачає виготовлення інструменту для зварювання деталей під час ремонту кузовів автомобілів.

Креативні групи учнів, які навчаються за професією слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж до уваги присутніх запропонували проект зарядного пристрою для зарядки літій-іонних батарей (група №24, майстер виробничого навчання Дунаєв М.Ю.), діючого макету «Вмикання трифазного лічильника» (група №34, Медулич О.І.), лабораторного блоку живлення (група №34, Кливець І.Ф.).

Таким чином, своєю презентацією учні «анонсували» виготовлення нових виробів, які збагатять навчально-матеріальну базу майстерень і, найголовніше, робота над реалізацією проектів сприятиме підвищенню професійного рівня ліцеїстів.

Попереду – практичне втілення проектів у конкретний продукт та їх презентація вкінці квітня на загальноліцейній виставці художньої та технічної творчості.